Stagii de practica și oportunități de carieră pentru elevii Colegiului Economic ”Ion Ghica", Târgovişte
Parteneriatul format din S.C. DATA SERV ACCOUNTING S.R.L. și COLEGIUL ECONOMIC „ION GHICA” a obținut finanțare pentru implementarea din fonduri europene a proiectului:
„Stagii de practică și oportunități de carieră pentru elevii Colegiului Economic „Ion Ghica", Târgoviște”, Cod SMIS: 303678.
Proiect cofinanțat din Fondul Social European Plus (FSE+), prin Programul Educație și Ocupare 2021-2027.
Axa prioritară 8-Creșterea accesibilității, atractivității și calității învățământului profesional și tehnic.
Beneficiarul proiectului este DATA SERV ACCOUNTING S.R.L., iar partenerul din cadrul proiectului este: COLEGIUL ECONOMIC ”ION GHICA" din Târgoviște.
Obiectivul general al proiectului constă în facilitarea accesului la locuri de muncă decente și sprijinirea angajabilității prin creșterea competențelor profesionale a 251 de elevi din învățământul profesional și tehnic din județul Dâmbovița. Acesta se realizează prin organizarea de stagii de practică în medii de lucru reale, sub îndrumarea a 12 tutori, colaborând cu parteneri economici relevanți, promovând astfel dezvoltarea competențelor digitale și de sustenabilitate.
Proiectul contribuie la reducerea ratei de părăsire timpurie a școlii și la creșterea relevanței formării profesionale, vizând ca minim 226 de elevi să obțină certificări de nivel 3 și 4, facilitând integrarea lor pe piața muncii. De asemenea, printr-un sistem de informare coordonată între școli și companii, se adaptează oferta educațională la cerințele pieței muncii regionale și locale, generând efecte pozitive pe termen lung atât cantitativ (consolidarea parteneriatelor), cât și calitativ (orientarea elevilor către cariere relevante și dezvoltarea abilităților necesare succesului profesional și personal).
Obiectivele specifice ale proiectului:
1. Cresterea competentelor în domenii de calificare din sectoarele economice cu potențial de dezvoltare durabilă pentru 251 de elevi din învățământul profesional și tehnic (IPT) din județul Dâmbovița. Acest obiectiv vizează integrarea educației digitale și stimularea creativității prin programe atractive de învățare la locul de muncă, inclusiv stagii de practică inovative și concursuri. Proiectul urmărește corelarea calificărilor elevilor cu cerințele sectoarelor economice relevante și facilitarea angajării acestora după finalizarea studiilor.
2. Cresterea nivelului de certificare a calificării profesionale pentru 226 de elevi în vederea creșterii calității și relevanței certificărilor pentru piața muncii. Prin sprijinirea organizării examenelor de certificare a competențelor profesionale, elevii vor obține calificări de nivel 3 și 4, necesare pentru o tranziție eficientă către piața muncii și pentru a răspunde cerințelor tranzițiilor verzi și digitale.
3. Încheierea a 10 parteneriate sustenabile între CEIGT și parteneri de practică din domenii relevante pentru specializările elevilor (economic, comerț). Aceste parteneriate vor facilita implementarea stagiilor de practică într-un mediu real de lucru, promovând implicarea angajatorilor în programele de învățare la locul de muncă și contribuind la tranziția elevilor de la educație la un loc de muncă.
4. Dezvoltarea unei aplicații online inovative pentru facilitarea tranziției elevilor de la școală la piața muncii. Aceasta va permite comunicarea bidirecțională între angajatori și unitățile de IPT, consolidând parteneriatele de practică și adaptând stagiile de practică la cerințele actuale și viitoare ale pieței muncii, cu posibilitatea de extindere la nivel național.
Prin atingerea acestor obiective, proiectul contribuie la îmbunătățirea calității educației și formării profesionale, sprijinind elevii în integrarea pe piața muncii și promovând dezvoltarea sustenabilă și digitalizarea.
Rezultatele așteptate:
• 251 elevi beneficiază de stagii de practică în mediu real de lucru, sub îndrumarea a 12 tutori de practică, în vederea dezvoltării competențelor profesionale relevante. Contribuie la OS1 și indicatorii EECO 06+07 și EECRO03.
• Organizarea a 6 concursuri pe meserii pentru cei 251 de elevi, promovând metode inovative de învățare și evaluare, contribuind la îmbunătățirea competențelor elevilor. Contribuie la OS1 și indicatorii EECO 06+07 și EECRO03.
• 226 elevi obțin certificări profesionale de nivel 3 și 4 în urma examenelor, crescând calitatea și relevanța calificărilor pentru piața muncii. Contribuie la OS2 și indicatorii EECO 06+07 și EECRO03.
• Încheierea a 10 parteneriate între CEIGT și angajatori din domenii relevante pentru specializările elevilor, facilitând stagii de practică sustenabile și orientarea carierei. Contribuie la OS3 și indicatorii EECO 06+07 și EECRO03.
• Crearea unui sistem online de informare coordonată între companii și unitățile de IPT, pentru adaptarea educației la cerințele pieței muncii și consolidarea parteneriatelor. Contribuie la OS4 și indicatorii EECO 06+07 și EECRO03.
• Desfășurarea unei campanii de informare și publicitate pentru recrutarea și conștientizarea grupului țintă, sprijinind implicarea elevilor și atingerea tuturor obiectivelor proiectului. Contribuie la realizarea tuturor OS și indicatorilor EECO 06+07 și EECRO03.
Valoarea totală a proiectului este de 2.465.149,20 lei, iar valoare eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor (FEDR/FSE+/FC/FTJ): 2.369.639,26 lei.
Perioada de implementare este de 24 luni, începand cu data de 01.12.2024, data finalizării proiectului: 30.11.2026.
Persoana de contact: Ionescu Mihaela – Manager Proiect, Tel: 0723608499
Tanislav Cristina – Coordonator tehnic Partener, Tel: 0745146720
E-mail: office@data-serv.ro; colegiul_ec_tgv@yahoo.com.